Nové funkce a rozhraní aplikace GeoTask – verze 17 je tady!

By 16 prosince, 20217 ledna, 2022Řízení lidských zdrojů

Nyní je k dispozici nová verze řešení GeoTask – Řízení lidských zdrojů v terénu, která přináší mnoho vylepšení výkonu a funkčnosti. Co je nového v dispečerské a mobilní aplikaci? Zjistěte, co náš tým připravil, aby bylo řízení pracovních sil v terénů ještě jednodušší.

GeoTask 17 přichází s mnoha vylepšeními. V této verzi jsme se zaměřili především na vylepšení dispečerské aplikace a zvládnutí velkého objemu úkolů a práce početných týmů v terénů. Pojďme se na změny podívat blíže!

Dispečerská aplikace – uživatelské rozhraní přátelské k uživateli

Uživatelské rozhraní dispečerské aplikace jsme nyní přizpůsobili designu mobilní aplikace. Všechny změny zlepšují uživatelskou přívětivost GeoTask a činí jej intuitivnějším. Dispečerský panel se skládá z třech integrovaných prvků: Ganttův diagram (1), mapa (2), a seznam úkolů (3). Například když dispečer vybere úkol v Ganttově diagramu, zobrazí se pin na mapě a také se zvýrazní úkol v seznamu úkolů.

1
Ganntův diagram
2
Mapa
3
Seznam úkolů

Při vylepšování Ganttova diagramu jsme se soustředili hlavně na čistý vzhled a přehlednost – dispečer musí mít jasný přehled o dění v terénu pokaždé, když se podívá na denní plán týmu v Ganttově diagramu.

Úkoly mají rozlišné barvy při změně stavu a pokud se jedná o různé typy úkolů, tak i jiné barvy. Například, když se plánovaný čas výkonu dvou úkolů překrývá, úkol se zbarví na červeno. Díky tomu si dispečer okamžitě všimne jakéhokoliv konfliktu a může okamžitě denní plán opravit.

Pro ještě lepší přehlednost jsme nastavili diagram tak, aby v případě konfliktu dvou úkolů seřadil úkoly pod sebe. (viď obrázek níže – tým 3).

Dispečer může teď nastavit Dispečerský panel dle svých preferencí.

  • Přímo na Ganttově diagramu může dispečer vybrat, které sloupce se zobrazují, takže aplikace ukáže pouze informace, které ho právě zajímají. Může také přizpůsobit šířku jednotlivých sloupců, aby se mu správně zobrazilo i to nejdelší jméno týmu v terénu.
  • Dispečer může také třídit informace v sloupcích a změnit jejich pořadí v Ganttově diagramu.
  • Přizpůsobení velikosti Ganttova diagramu nikdy nebylo jednodušší. Stačí, když dispečer klikne do pravého dolního rohu a změní velikost diagramu dle svých představ. Změna velikosti Ganttova diagramu automaticky přizpůsobuje i velikost mapy a seznamu úkolů.
  • Je také možné skrýt prvky na mapě, v seznamu úkolů nebo v diagramu a zobrazit pouze informace, které aktuálně dispečer využívá. Aplikace automaticky přizpůsobí velikost Ganttova diagramu šíři obrazovky.
  • Funkce, na kterou jsme obzvlášť pyšný, umožňuje dispečerovi přiblížit a oddálit Ganttův diagram (zoom in/out). Je to jedna z nejočekávanějších funkcí mezi našimi zákazníky.
  • Nastavení pracovní doby umožňuje zobrazovat pouze dobu kdy jsou týmy aktivní a to ještě víc zvyšuje přehlednost Ganttova diagramu.
  • Vyskakovací okna, které se dispečerovi zobrazí při nájezdu kurzoru na úkoly a týmy, přináší vše podstatné v sklonku sekundy. Dispečer tak může rychle zkontrolovat stav úkolu nebo to kolik techniků pracuje v daném týmu. Není nutno přepínat do dalšího pohledu v rámci Dispečerského panelu.
  • Vyskakovací okna poskytují i informace o překročení kapacity daného týmu. Pokud je týmu přiděleno více úkolů než je jeho kapacita, nebo hmotnost všech objednávek/úkolů převyšuje kapacitu vozidla, zobrazí se tato informace v červeném textu ve vyskakovacím okně po přejetí kurzorem

Kontextová nabídka

Přidali jsme kontextovou nabídku k seznamu úkolů, sloupci zobrazujícímu týmy na Ganttově diagramu, pro jednodušší a intuitivnější správu úkolů.

Po najetí kurzoru a pravém kliku na daný úkol je dostupná následující kontextová nabídka:

Seznam úkolů:

  • Upravit
  • Ukázat na mapě (po kliknutí se mapa vycentruje na danou lokalitu)
  • Přiradit/Odebrat.

Ganttův diagram:

  • Upravit stav úkolu (například poslat, odebrat nebo akceptovat)
  • Upravit
  • Ukázat na mapě
  • Uzamknout/odemknout úkol.

Kontextová nabídka v Ganttově diagramu se mění na základě stavu úkolu. Kontextová nabídka je dostupná i pro týmy:

  • Přiřadit vybrané úkoly
  • Vypočítat trasu
  • Poslat
  • Upravit nedostupnost týmu
  • Ukázat trasu
  • Ukázat shrnutí trasy.

Nový způsob filtrování seznamu úkolů

Přidali jsme nové filtry pro efektivní plánování: oblasti a týmy. S touto funkcí můžete vybrat několik oblastí najednou. Úkoly z daných lokalit jsou zobrazeny na seznamu úkolů, mapě a Ganttův diagram zobrazí týmy přiřazené k těmto oblastem.

Také jsme přidali možnost vyhledávání v poli filtru. Když začnete psát název, aplikace automaticky zobrazí dostupné možnosti. Uživatel pak může vybrat libovolný počet hodnot označením zaškrtávacího políčka v seznamu možností. Přesunuli jsme pole filtru do vrchní lišty Dispečerského panelu.

Správu velkého množství úkolů teď ulehčují nové datové filtry.

Filtry umožňují jednoduché zobrazení relevantních informací, například je snadné filtrovat pouze úkoly, které jsou přiřazené na další den.

Vylepšili jsme také uživatelské rozhraní při vybírání datumu.

Jednodušší plánování a vytváření týmů

Dispečer může plánovat práci výběrem techniků pro několik oblastí najednou. Při vytváření týmu dispečer vidí pouze techniky, kteří nejsou přiřazeni k žádným úkolům nebo týmům, bez rizika přiřazení jednoho technika k více než jednomu týmu najednou. Dispečer také upravuje dovednosti a pracovní dobu techniků, kteří jsou přiřazeni k oblasti, za kterou je odpovědný.

Vylepšení nedostupností

Ve verzi 17 jsme změnili způsob úpravy nedostupností týmu. Teď může dispečer upravovat nedostupnost přímo v Ganttově diagramu přes kontextovou nabídku nebo v hlavním menu (Hlavní menu>Nastavení>Tým>Nedostupnosti).

Dispečer přiradí jednorázovou nebo opakující se nedostupnost.

Mobilní aplikace – množství přenesených dat

Upravili jsme také několik funkcí v mobilní aplikaci, zejména za účelem minimalizace přenosu dat.

Stahování příloh

Pro snížení množství přenesených dat se přílohy spojené s úkolem (přidané buď v dispečerské aplikaci nebo v případě integrace v systému třetí strany) již nestáhnou automaticky do mobilního zařízení. Technik sám rozhodne jestli stáhne všechny přílohy, nebo pouze přílohy pro jednotlivé úkoly.

Kvalita a velikost fotografií

Další způsob pro snížení množství přenesených dat je snížení velikosti a kvality připojených fotografií/obrázků. Administrátor systému může stanovit preferovanou velikost a kvalitu připojených fotografií.

Mobilní aplikace GeoTask je nyní dostupná v Google Play!

Progresivní webová aplikace

Největší novinku jsme si nechali na konec. Dispečerská aplikace byla přepsaná s využitím frameworku Angular 12. Díky tomu GeoTask funguje rychlejším, plynulejším způsobem a vyhovuje nejmodernějším síťovým standardům. To také umožňuje jednodušší vývoj pokročilých funkcí na míru.

Aplikace je postavená v souladu s PWA (Proggresive Web Application), což znamená, že se chová jako nativní aplikace. Jakmile je aplikace nainstalovaná, chová se jako klasická desktopová aplikace. Uživatel si může vytvořit zkratku na liště aplikací a vstupovat tak do aplikace tím nejjednodušším způsobem.

V prohlížeči nalezne uživatel možnost – instalovat aplikaci GeoTask.

Co víc pro Vás můžeme udělat?

GeoTask umožňuje efektivní správu práce pro enormní počet týmů v terénu. GeoTask podporuje bezkontaktní plánování a vykonávání práce, a podávání zpětné vazby, což je důležité hlavně kvůli probíhající pandemii. Podívejte se jak řešení GeoTask vylepší procesy u Vás: