Dnešní svět je tak rychlý, že již nestíháme nakupovat tak jako kdysi. Samozřejmě, k nakupování online přispívá i neustálý rozvoj e-commerce. Podle společnosti Shopify bude e-commerce sektor (retail online) v roce 2021 generovat prodej v objemu přibližně 4,5 bilionů amerických dolarů. Provozování online prodejných nástrojů se tím pádem stává čím dále důležitějším. A proto je a bude velmi důležité udělat všechno proto, aby se vaši zákazníci cítili nejlépe právě na vaší web stránce.
Prodej v oblasti e-commerce. Zdroj: Shopify
Na obrázku výše jsou zobrazeny předpovědi objemu prodeje v sektoru e-commerce. Když už víme, kolik peněz se v tomto sektoru točí, pojďme se podívat kdo za nákupy v online prostředí platí. Níže naleznete e-commerce zákazníky v číslech.
Kde se vaši zákazníci při nákupu nacházejí?
Kdo jsou vaši zákazníci?
67% zákazníků z generace milénia a 56% zákazníků z řad generace X dnes preferuje nákup v online prostředí před nákupem v kamenných prodejnách.
Zdroj: Kinsta
Víte, proč zákazníci opouštějí váš web aniž by dokončili nákup produktu, který již mají v košíku?
Nedávný výzkum organizace Baymard ukázal, že až 70 % zákazníků nedokončí svůj nákup. Důvodů je několik, jako například nefunkčnost stránky, malá nabídka platebních možností, nebo také drahé poštovné. Věděli jste však, že až 26 % zákazníků nedokončí svůj nákup kvůli zdlouhavému a komplikovanému procesu nákupu a odbavení? Ano, je to tak. To jakou uživatelskou zkušenost si zákazník z nákupu ve vašem e-shopu odnese závisí jen a jen na vás. Jeho zkušenost je velmi důležitá, protože může ovlivnit nejen jeho nákup, ale také i budoucí nákup jeho přátel, rodiny či kolegů.
Kolik mají vaši zákazníci času?
Je zajímavé se zamyslet nad tím, jak se zákazníci v online prostředí chovají. Nejde jen o to zamyslet se kdo jsou a kde se právě při nákupu nacházejí. Je důležité říci, že ti, kdo nejvíce nakupují online jsou dnes v produktivním věku. S největší pravděpodobností tak jejich den vypadá tak, že kromě času v práci, času s dětmi nebo času stráveného sportem jim už na to nakupování nezbývá moc času. Proto je nezbytné, aby ti provozovatelé, kteří chtějí v e-commerce světě uspět, zajistili co nejrychlejší způsob nákupu a odbavení. Pro úspěch je také nutné, aby se provozovatelé pokusili snížit množství zákazníků, kteří opustí svůj košík ještě před zaplacením, tudíž nákup nedokončí. V tom může v nemalé míře pomoci Google našeptávač (Autocomplete). Ptáte se jak? Pojďme se na to spolu podívat.
Co je to ten našeptávač? (Autocomplete)
Již ze slova našeptávač je téměř jasné o jakou funkci se jedná. Knihovna Google Places API nabízí možnost implementace funkce, která se nazývá „Autocomplete“ neboli našeptávač. Tato funkce značně usnadňuje život uživatelům v online prostředí. Možno si to ani neuvědomujete, ale našeptávač využíváte každý den. Ráno při hledání adresy první schůzky vám Google Mapy nabízí návrhy adres již po zadaní pár písmen či v kanceláři, když hledáte perfektní dárek přes vyhledávač Google, tak proč nevyužít tuto funkci i při samotných nákupech a jejich dokončení? Neváhajte a kontaktujte nás a my Vám rádi poradíme, jak tuto službu implementovat do vašeho e-shopu.
Mohlo by Vás také zajímat:
5 důvodů proč používat Google Cloud
Porozumění produktů Google Maps Platform - Mapy
Nová platforma Google Maps