Optimalizace trasy pomocí nástrojů řízení lidských zdrojů v terénu

Zjistěte, jak optimalizační nástroje Globema pomohly této maloobchodní společnosti dosáhnout jejích obchodních cílů.

Odvětví: Retail
Řešení / Služba: GeoTask
Kategorie: Řízení lidských zdrojů v terénu

Výzvy

Maloobchodní společnost chtěla dokončit řadu prací, včetně kontroly vystavených produktů na prodejnách a ověřování objednávek. Práce měli pokrýt 2000 maloobchodních prodejen v časovém rámci tuctu pracovních dnů. Aby společnost splnila požadavek takto rozsáhlého projektu, potřebovala najmout obchodní zástupce. Hledala podporu při odhadu, kolik nových zaměstnanců bude potřebovat, aby byly splněny předpoklady projektu.

Klient také hledal způsob, jak naplánovat optimální plán úkolů a tras tak, aby práce probíhaly co nejefektivněji a obchodní zástupci nemuseli najíždět zbytečné kilometry. Bylo důležité spolehlivě odhadnout dobu dojíždění obchodních zástupců do míst plnění úkolů, aby bylo možné vypočítat skutečné cestovní náklady (prodejní místa byla rozptýlena po celém Polsku).

Rozhodujícím faktorem byl také čas, kterého klient neměl dostatek na vybudování a porovnání tras svých obchodních zástupců tradičními metodami. Chtěli provést celý proces co nejrychleji a dosáhnout co nejlepšího výsledku.

Společnost požadovala analýzu, aby zjistila:

kolik zaměstnanců by měla najat pro výkon auditu?

jaké oblasti by měli být přidělené jednotlivými obchodním zástupcům?

jak by měli naplánovat trasy tak, aby čas strávený za volantem byl co nejkratší a aby se maximalizovala efektivita práce?

Řešení

Zákazník specifikoval svou vstupní podmínku: počet míst, která je třeba zahrnout při plánování tras a provádění analýzy tras. Také specifikoval, jak dlouho by mělo trvat dodání služeb na každém místě, kolik času by měl každý zaměstnanec strávit jedním úkolem a počet pracovních hodin.

Vstupní podmínky určené našim klientem

Jak zvládnout 2 000 úkolů (každá lokalita měla být navštívena pouze jednou) do 15 dnů, když vezmeme v úvahu, že průměrná doba plnění úkolu obchodním zástupcem je 25 minut a pracovní den má 8 hodin?

Úkolem Globemy bylo najít odpověď na následující otázky:

  • kolik zaměstnanců má společnost najmout?
  • v kterých oblastech?
  • jak naplánovat jejich rozvrh tak aby dokončili projekt co nejefektivněji?

K provedení analýzy jsme použili naše řešení: GeoTraxx a GeoTask Planner. Čerpají informace z Google Maps a využívají je k optimalizaci tras a plánování úkolů v terénu. Navíc jsme použili FME, platformu pro integraci a zpracování geoprostorových dat, abychom určili optimální výchozí místa obchodních zástupců.

Jaké byly výsledky analýzy provedené pro klienta?

Stanovili jsme počet zaměstnanců, kteří budou místa obsluhovat, s přihlédnutím k požadavkům klienta na délku pracovního dne a dobu potřebnou ke splnění každého jednotlivého úkolu.
Identifikovali jsme nejlepší počáteční a koncová místa pro zaměstnance, a tedy i to, kde by bylo nejlepší najímat lidi pro provedení každého úkolu.
Vymezili jsme servisní regiony a do každého regionu přiřadili zaměstnance.
Vytvořili jsme denní plány tras se zadaným počtem návštěv a cestovní dobou s přihlédnutím k nutnosti rovnoměrného rozdělení úkolů mezi zaměstnance.
Představili jsme vizualizaci tras obchodních zástupců na mapě.
Vypočítali jsme minimální počet kilometrů nutných ke splnění úkolu.
Označili jsme nejméně ziskové úkoly a trasy, aby se klient mohl informovaně rozhodnout o případných změnách harmonogramu.

Výsledky

Pomocí automatizovaných nástrojů pro plánování tras klient v krátké době získal:

  • detailní analýzu dostupný tras pro obchodní zástupce
  • kalkulaci počtu potřebných obchodních zástupců, které je za potřebí najmout

Zákazník nemusel provádět žádné zdlouhavé výpočty či analýzy a zapojovat do tohoto procesu logistické specialisty. Společnost nyní bude moci snadněji odhadnout náklady na provedení celého procesu auditu maloobchodního místa.

Další vývoj

Jedním z faktorů ovlivňujících výpočet optimálních tras bylo umístění obchodních zástupců provádějících úkoly. Zákazník nemohl najít zaměstnance na všech doporučených místech. Trasy jsme proto přepočítali zadáním míst, kde byly osoby skutečně zaměstnány – s cílem, aby byl logistický proces co nejrealističtější.

Zaujala vás tato případová studie? Naplánujte si schůzku, abyste dosáhli podobných výsledků ve vaší společnosti!

Objevte další případové studie

Společnost zabývající se interiérovým designem

Nová kvalita zákaznických služeb u mezinárodní společnosti zabývající se interiérovým designem díky GeoTask

Zjistěte, jak GeoTask pomohl zlepšit práci dispečerů, terénních pracovníků a konzultantů a také kvalitu zákaznických služeb.

GeoTask |  Řízení lidských zdrojů v terénu  |  Interiérový design

Deli2

Prvotřídní dodávka potravin do 24 hodin s řešením pro Řízení lidských zdrojů

Zjistěte, jak GeoTraxx podporuje Deli2, online obchod s potravinami, zajišťující vysokou kvalitu dodávek.