Zjistěte, jak optimalizační nástroje Globema pomohly této maloobchodní společnosti dosáhnout jejích obchodních cílů.
Výzvy
Maloobchodní společnost chtěla dokončit řadu prací, včetně kontroly vystavených produktů na prodejnách a ověřování objednávek. Práce měli pokrýt 2000 maloobchodních prodejen v časovém rámci tuctu pracovních dnů. Aby společnost splnila požadavek takto rozsáhlého projektu, potřebovala najmout obchodní zástupce. Hledala podporu při odhadu, kolik nových zaměstnanců bude potřebovat, aby byly splněny předpoklady projektu.
Klient také hledal způsob, jak naplánovat optimální plán úkolů a tras tak, aby práce probíhaly co nejefektivněji a obchodní zástupci nemuseli najíždět zbytečné kilometry. Bylo důležité spolehlivě odhadnout dobu dojíždění obchodních zástupců do míst plnění úkolů, aby bylo možné vypočítat skutečné cestovní náklady (prodejní místa byla rozptýlena po celém Polsku).
Rozhodujícím faktorem byl také čas, kterého klient neměl dostatek na vybudování a porovnání tras svých obchodních zástupců tradičními metodami. Chtěli provést celý proces co nejrychleji a dosáhnout co nejlepšího výsledku.
Společnost požadovala analýzu, aby zjistila:
kolik zaměstnanců by měla najat pro výkon auditu?
jaké oblasti by měli být přidělené jednotlivými obchodním zástupcům?
jak by měli naplánovat trasy tak, aby čas strávený za volantem byl co nejkratší a aby se maximalizovala efektivita práce?
Řešení
Zákazník specifikoval svou vstupní podmínku: počet míst, která je třeba zahrnout při plánování tras a provádění analýzy tras. Také specifikoval, jak dlouho by mělo trvat dodání služeb na každém místě, kolik času by měl každý zaměstnanec strávit jedním úkolem a počet pracovních hodin.
Vstupní podmínky určené našim klientem
Jak zvládnout 2 000 úkolů (každá lokalita měla být navštívena pouze jednou) do 15 dnů, když vezmeme v úvahu, že průměrná doba plnění úkolu obchodním zástupcem je 25 minut a pracovní den má 8 hodin?
Úkolem Globemy bylo najít odpověď na následující otázky:
- kolik zaměstnanců má společnost najmout?
- v kterých oblastech?
- jak naplánovat jejich rozvrh tak aby dokončili projekt co nejefektivněji?
K provedení analýzy jsme použili naše řešení: GeoTraxx a GeoTask Planner. Čerpají informace z Google Maps a využívají je k optimalizaci tras a plánování úkolů v terénu. Navíc jsme použili FME, platformu pro integraci a zpracování geoprostorových dat, abychom určili optimální výchozí místa obchodních zástupců.
Jaké byly výsledky analýzy provedené pro klienta?
Výsledky
Pomocí automatizovaných nástrojů pro plánování tras klient v krátké době získal:
- detailní analýzu dostupný tras pro obchodní zástupce
- kalkulaci počtu potřebných obchodních zástupců, které je za potřebí najmout
Zákazník nemusel provádět žádné zdlouhavé výpočty či analýzy a zapojovat do tohoto procesu logistické specialisty. Společnost nyní bude moci snadněji odhadnout náklady na provedení celého procesu auditu maloobchodního místa.
Další vývoj
Jedním z faktorů ovlivňujících výpočet optimálních tras bylo umístění obchodních zástupců provádějících úkoly. Zákazník nemohl najít zaměstnance na všech doporučených místech. Trasy jsme proto přepočítali zadáním míst, kde byly osoby skutečně zaměstnány – s cílem, aby byl logistický proces co nejrealističtější.
Zaujala vás tato případová studie? Naplánujte si schůzku, abyste dosáhli podobných výsledků ve vaší společnosti!
Objevte další případové studie
Společnost zabývající se interiérovým designem
Nová kvalita zákaznických služeb u mezinárodní společnosti zabývající se interiérovým designem díky GeoTask
Zjistěte, jak GeoTask pomohl zlepšit práci dispečerů, terénních pracovníků a konzultantů a také kvalitu zákaznických služeb.
GeoTask | Řízení lidských zdrojů v terénu | Interiérový design
Deli2
Prvotřídní dodávka potravin do 24 hodin s řešením pro Řízení lidských zdrojů
Zjistěte, jak GeoTraxx podporuje Deli2, online obchod s potravinami, zajišťující vysokou kvalitu dodávek.