Centrální adresní systém pro UPC
O projektu
Globema podporuje UPC Polsko ve správě adresních dat, protože jejich kvalita je klíčem k efektivní správě investičních a obchodních procesů ve společnosti.
Obsah:
UPC Polsko je největším provozovatelem digitální kabelové televize a jedním z největších poskytovatelů internetu v širokopásmových optických sítích v Polsku. Nabízí VoIP telefonování a tarify pro mobilní telefony individuálních i firemních zákazníků. UPC investuje do budoucích technologií a nabízí nejpokročilejší gigabitovou síť v Polsku.
Výzvy
Nesoulad mezi informacemi v databázích a systémy, které je používají, je pro mnoho provozovatelů telekomunikací velkým bojem. A to je zásadní v případě procesů podporujících investice.
UPC chtělo zlepšit kvalitu aktualizací a funkčních změn v této oblasti. To bylo nezbytné pro efektivní komunikaci mezi všemi investičními týmy.
V systému IT je adresa více než jen číslo budovy svázané s názvem ulice nebo PSČ. Kvalita údajů o adresách také zahrnuje plán číslování premis, data polského Národního registru územního dělení státu (TERYT), zeměpisné souřadnice nebo umístění katastrálních parcel. Pokud tyto informace chybí, nastává riziko chybného plánování.
V neúplných informacích o adrese mohou chybět například vlastník nebo správce nemovitosti, plánovaná a stávající síťová infrastruktura nebo údaje o konkurenci. Nedostatek těchto informací může mít za následek problémy s různými dohodami o používání, nesprávný technický rozsah projektu, nevhodné reklamní kampaně nebo zpožděný prodejní proces.
Řešení
Naše zkušenosti jsme využili k tomu, abychom UPC Polsko pomohli:
- Vytvořit Centrální adresní systém založený na systému evidence telekomunikačních sítí (GE Smallworld Physical Network Inventory – PNI) implementovaném v UPC před více než 10 lety a také novou aplikaci BOB vytvořenou společností Globema. BOB je polská databáze budov a používá se ke správě adres v investičních procesech.
- Očistit, zmapovat a nahrát data referenčních adres do třech klíčových systémů: CRM, PNI a BOB.
Vzhledem ke složitosti údržby kvality adresních dat a počtu systémů využívajících tato data jsme doporučili vytvořit novou pozici správce adresních dat. Jeho úkolem je spravovat aktualizace adresních údajů na základě Centrálního adresního systému ve všech systémech operátora.
Vytvoření Centrálního adresního systému
Společnost UPC Polsko již léta používá systém GE Smallworld Physical Network Inventory (PNI) nabízený a podporovaný společností Globema. Systém se používá ke shromažďování dat o topologii sítě a telekomunikační infrastruktuře.
Pro zaměstnance UPC zapojené do investičního procesu jsme vytvořili novou aplikaci BOB (polská databáze budov). Společně tvoří BOB a PNI Centrální adresní systém, který poskytuje přístup k adresním údajům a možnost jejich úpravy. Systém obsahuje asi 9 milionů údajů o budovách po celém Polsku. A jak funguje?
Další užitečnou funkcí je vizualizace vybraných adres a jejich stavu v Mapách Google. Aplikaci mohou používat subdodavatelé třetích stran, protože přístup k ní je řízen mechanismem na úrovni jednoho atributu.
Čištění a mapování adresních dat
Globema naplnila Centrální adresní systém s údaji o referenčních adresách získanými společností UPC Polsko od společnosti DataWise a z Národního registru územního dělení státu (TERYT). Poté jsme vyčistili a zmapovali data adres pro tři klíčové systémy v UPC: CRM, PNI a BOB.
Během čištění a sjednocování adresních dat do systému CRM byla data normalizována a standardizována prostřednictvím:
- Standardizace předpon ulice, názvů měst a názvů ulic podle slovníku každého města
- Ověření a doplněním PSČ
- Popisem adresních dat pomocí slovníkových ID z polského Centrálního statistického úřadu
- Označením duplikátů
V procesu normalizace jsme použili umělou inteligenci a strojové učení. Mechanismy AI/ML byly použity kvůli velkému objemu adresních dat v CRM, nedostatku spojení mezi adresami a slovníkovými daty a potřebě přestavět adresovou datovou strukturu.
Tento přístup snížil velikost dat potřebných pro ruční ověření a revizi na 5 %.
Výhody pro našeho zákazníka
Centrální adresní systém poskytuje konzistentní údaje o referenčních adresách. Systém umožňuje uživatelům shromažďovat různé další informace týkající se údajů o adrese, jako jsou dohody s vlastníky budov, data a termíny investičních procesů, údaje o konkurenci atd.
Výhody, které Centrální adresní systém přinesl společnosti UPC Polsko:
Shrnutí
Údržba kvality a stability adresních dat je klíčem v procesu získávání a provádění investic, ale také ke všem procesům souvisejícím s prodejem služeb nebo údržbou sítě. Centrální adresní systém je základem pro efektivní provoz všech systémů OSS/BSS.