Nejlepší obchodní adresa

Centrální adresní systém pro UPC

O projektu

Globema podporuje UPC Polsko ve správě adresních dat, protože jejich kvalita je klíčem k efektivní správě investičních a obchodních procesů ve společnosti.

Obsah:

Odvětví: Telekomunikace
Země: Polsko
Služba: Smallworld
Kategorie: Evidence a správa sítě

UPC Polsko je největším provozovatelem digitální kabelové televize a jedním z největších poskytovatelů internetu v širokopásmových optických sítích v Polsku. Nabízí VoIP telefonování a tarify pro mobilní telefony individuálních i firemních zákazníků. UPC investuje do budoucích technologií a nabízí nejpokročilejší gigabitovou síť v Polsku.

Výzvy

Nesoulad mezi informacemi v databázích a systémy, které je používají, je pro mnoho provozovatelů telekomunikací velkým bojem. A to je zásadní v případě procesů podporujících investice.

UPC chtělo zlepšit kvalitu aktualizací a funkčních změn v této oblasti. To bylo nezbytné pro efektivní komunikaci mezi všemi investičními týmy.

V systému IT je adresa více než jen číslo budovy svázané s názvem ulice nebo PSČ. Kvalita údajů o adresách také zahrnuje plán číslování premis, data polského Národního registru územního dělení státu (TERYT), zeměpisné souřadnice nebo umístění katastrálních parcel. Pokud tyto informace chybí, nastává riziko chybného plánování.

V neúplných informacích o adrese mohou chybět například vlastník nebo správce nemovitosti, plánovaná a stávající síťová infrastruktura nebo údaje o konkurenci. Nedostatek těchto informací může mít za následek problémy s různými dohodami o používání, nesprávný technický rozsah projektu, nevhodné reklamní kampaně nebo zpožděný prodejní proces.

Řešení

Naše zkušenosti jsme využili k tomu, abychom UPC Polsko pomohli:

  • Vytvořit Centrální adresní systém založený na systému evidence telekomunikačních sítí (GE Smallworld Physical Network Inventory – PNI) implementovaném v UPC před více než 10 lety a také novou aplikaci BOB vytvořenou společností Globema. BOB je polská databáze budov a používá se ke správě adres v investičních procesech.
  • Očistit, zmapovat a nahrát data referenčních adres do třech klíčových systémů: CRM, PNI a BOB.

Vzhledem ke složitosti údržby kvality adresních dat a počtu systémů využívajících tato data jsme doporučili vytvořit novou pozici správce adresních dat. Jeho úkolem je spravovat aktualizace adresních údajů na základě Centrálního adresního systému ve všech systémech operátora.

Vytvoření Centrálního adresního systému

Společnost UPC Polsko již léta používá systém GE Smallworld Physical Network Inventory (PNI) nabízený a podporovaný společností Globema. Systém se používá ke shromažďování dat o topologii sítě a telekomunikační infrastruktuře.

Pro zaměstnance UPC zapojené do investičního procesu jsme vytvořili novou aplikaci BOB (polská databáze budov). Společně tvoří BOB a PNI Centrální adresní systém, který poskytuje přístup k adresním údajům a možnost jejich úpravy. Systém obsahuje asi 9 milionů údajů o budovách po celém Polsku. A jak funguje?

PNI provádí pokročilé operace s adresami, jako je dělení a konsolidace. Kromě toho odesílá do BOBu užitečné informace o investičním procesu, jako je vzdálenost od konkrétní budovy k nejbližšímu síťovému objektu atd.
BOB umožňuje UPC registrovat nové adresy (které se zatím v oficiálních registrech neobjevují) a používat je během správy investičního procesu. Používají se k přidávání atributů (jako je stav budovy nebo kontaktní informace na majitele) ke konkrétním budovám nebo skupinám budov a prohledávání adres budov podle jejich atributů.

Další užitečnou funkcí je vizualizace vybraných adres a jejich stavu v Mapách Google. Aplikaci mohou používat subdodavatelé třetích stran, protože přístup k ní je řízen mechanismem na úrovni jednoho atributu.

Čištění a mapování adresních dat

Globema naplnila Centrální adresní systém s údaji o referenčních adresách získanými společností UPC Polsko od společnosti DataWise a z Národního registru územního dělení státu (TERYT). Poté jsme vyčistili a zmapovali data adres pro tři klíčové systémy v UPC: CRM, PNI a BOB.

Během čištění a sjednocování adresních dat do systému CRM byla data normalizována a standardizována prostřednictvím:

  • Standardizace předpon ulice, názvů měst a názvů ulic podle slovníku každého města
  • Ověření a doplněním PSČ
  • Popisem adresních dat pomocí slovníkových ID z polského Centrálního statistického úřadu
  • Označením duplikátů

V procesu normalizace jsme použili umělou inteligenci a strojové učení. Mechanismy AI/ML byly použity kvůli velkému objemu adresních dat v CRM, nedostatku spojení mezi adresami a slovníkovými daty a potřebě přestavět adresovou datovou strukturu.

Tento přístup snížil velikost dat potřebných pro ruční ověření a revizi na 5 %.

Výhody pro našeho zákazníka

Centrální adresní systém poskytuje konzistentní údaje o referenčních adresách. Systém umožňuje uživatelům shromažďovat různé další informace týkající se údajů o adrese, jako jsou dohody s vlastníky budov, data a termíny investičních procesů, údaje o konkurenci atd.

Výhody, které Centrální adresní systém přinesl společnosti UPC Polsko:

Optimalizace pracovní doby zaměstnanců

díky automatizovanému přenosu dat z Centrálního adresního systému a BOBu do systému CRM během investičního procesu.

Zlepšení kvality adresních dat

zavedením správce adresních dat a příslušných nástrojů.

Optimalizace zřizování služeb

implementací kontroly změn adresních dat od začátku investičního procesu.

Konzistentní průřezové reporty

díky snadnému propojení dat z různých systémů pomocí jejich vztahu k adresním datům. Kromě toho bylo vylepšeno podávání zpráv polskému Úřadu pro elektronické komunikace.

Minimalizace zátěže údržby adresních dat

implementací speciálních nástrojů pro automatické aktualizace.

Efektivnější procesy investičních projektů

díky jejich seskupení, hromadné úpravě projektových parametrů a omezením nesprávně zadaných dat.

Shrnutí

Údržba kvality a stability adresních dat je klíčem v procesu získávání a provádění investic, ale také ke všem procesům souvisejícím s prodejem služeb nebo údržbou sítě. Centrální adresní systém je základem pro efektivní provoz všech systémů OSS/BSS.

Naplánujte si s námi schůzku a dosáhněte podobných výsledků ve vaší společnosti!

Vysoká kvalita databáze adres je klíčem k efektivní spolupráci různých specializovaných systémů a oddělení v naší společnosti. Řešení dodané společností Globema zvýšilo a stále posiluje efektivitu našich investičních a obchodních procesů.
Dominika Pater, UPC Polsko