Rodina našich řešení založených na Google Maps API se rozrostla o nového člena, je jím aplikace GeoTask sloužící k řízení prací v terénu. Nejmladší „Geo“ nástroj podporuje dispečery i pracovníky v terénu. Řešení je k dispozici v modelu SaaS nebo on-premise.
GeoTask se skládá ze dvou částí – webová aplikace určená pro dispečery a mobilní aplikace určená pro pracovníky v terénu. Oba komponenty využívají služeb Google Maps API.
Dispečer – přidělování a kontrola úkolů
GeoTask je nástroj pro komplexní správu úkolů. Dispečer může úkoly snadno vytvářet a přidělovat je jednotlivým zaměstnancům nebo skupinám. Dispečer je také průběžně informován o stavu úkolů (akceptován/zamítnut, na cestě, zahájený, dokončený/nedokončený). Kromě stavů úkolů může dispečer monitorovat i stavy terénních pracovníků (přihlášen, nepřihlášen, offline, na cestě, pracuje) a jejich pozici na běžné mapě, satelitní mapě nebo ve Street View.
Dispečer může také analyzovat provedené úkoly. Může také měnit trasu terénních pracovníků a reagovat tak na různé mimořádné situace.
Pracovníci v terénu – rychlá komunikace s dispečerem a efektivní organizace práce
Druhý komponent aplikace GeoTask je snadno ovladatelná mobilní aplikace, ve které terénní pracovník vidí seznam přiřazených úkolů s jejich vlastnostmi, přiloženými dokumenty a polohou na Google Mapách. Z aplikace je možné přímo spustit navigaci k dalšímu úkolu. Uživatel aplikace je průběžně informován o všech změnách, které dispečer provede. Stejně tak všechny změny, které provede pracovník v terénu jsou automaticky převedeny do dispečerské aplikace.
Po dokončení úkolu uživatel do aplikace zadá, kolik času mu úkol zabral (cesta i samotná práce). K úkolům je možné přidávat poznámky a přidávat přílohy (například fotky). Pokud zaměstnanec nemá přístup k internetu, všechny změny se automaticky uloží do paměti telefonu a synchronizují se po připojení k internetu.
Funkce
- Dva spolupracující komponenty – webová aplikace pro dispečera a mobilní aplikace pro pracovníky v terénu
- Rychlá tvorba, přiřazování a editace úkolů
- Přehledný seznam úkolů
- Správa úkolů v Ganttově diagramu
- Umístění a vyhledávání úkolů na Google Mapách (i ve Street View a na leteckých snímcích)
- Sledování polohy zaměstnanců na Google Mapách (i ve Street View a na leteckých snímcích)
- Optimalizace trasy vzhledem k umístění a prioritě
- Přikládání souborů (dispečer i terénní pracovník)
- Reporty
- Jednoduchá obsluha – žádné školení
Vybrané benefity
- Zvýšená efektivita práce díky přehlednějšímu řízení
- Optimalizované přidělování úkolů
- Možnost kontrolovat provedení úkolů
- Snížení přesčasů terénních pracovníků
- Nižší spotřeba paliva díky optimalizaci tras
- Schopnost rychle reagovat na nečekané situace
- Eliminace papírových podkladů
GeoTask může být použit jako doplněk pro GE Field Force Automation nebo jako samostatný systém.