Na Smart Geospatial Solutions Conference 2017 Ed Boiling, Solution Architect ze společnosti Google, měl prezentaci „Making Better Business Decisions with Google Maps and Cloud“. Ed popisoval, jak mohou Google Maps a data o poloze podporovat obchodní rozhodování a zajišťovat efektivní poskytování služeb a produktů. 

Existuje mnoho společností, které požadují informace o poloze z reálného světa. Pochopit, jak se svět pohybuje, jim pomáhá zkvalitnit rozhodovací procesy. Zde je jeden dobrý příklad – velká města utrácejí tisíce dolarů za senzory umístěné na ulicích, které slouží ke sběru informací o dopravě a dojíždění. Takováto data jsou nezbytná pro zodpovězení otázek jako: Kde postavit další dálnici? Kde by se měly nacházet základny hasičů/záchranné služby?

Data o poloze používáme denně na příklad k vyhledání nejbližší restaurace nebo hotelu. Společnosti se pomalu začínají v tomto ohledu chovat podobně, jako běžní uživatelé a začínají data o poloze a služby s polohou spojené využívat čím dál tím více. Příklad? Taxi společnosti používají Google Maps a data o dopravní situaci k přesnému předpovídání trasy. Taková data spolu s aktuální polohou taxíku se používají k rozdělování zakázek. Zákazníci taxi služeb díky tomu navíc vědí, kdy mají vyjít z bytu nebo hotelu, aby nemuseli zbytečně dlouho čekat na ulici.

Aplikace založené na Google Maps APIs poskytují zákazníkům přesné předpovědi cesty. 

Společnosti zabývající se rozvozem používají Google Maps k optimalizaci tras a předpovědi času doručení. Pro takovéto společnosti jakékoliv zpoždění znamená riziko ztráty zákazníků nebo peněz. Google Maps pomáhají získávat v reálném čase informace o optimálních trasách a sdílet je s řidiči. Tímto způsobem mohou přepravní společnosti snížit své náklady (na palivo a čas). Dispečeři navíc mohou sledovat polohu řidičů v reálném čase a díky tomu velmi rychle reagovat na krizové situace.

Dispečer může sledovat polohu vozidel v reálném čase, což mu umožňuje okamžitě reagovat na kritické situace.

Služby pracující s polohou a Google Maps vstupují do nových oblastí. Ve Starbucks bude možné si objednat oblíbené kafe pouze pomocí pár kliknutí v mobilu. Populární řetězec používá informace o dopravní situaci prostřednictvím služby Google Directions API, aby získal čas vašeho příjezdu do kavárny. Díky tomu vám Starbucks může zaručit, že vaše káva bude připravená přesně na čas vašeho příjezdu.

Stáhněte si Edovu prezentaci